Denne annonsen har utløpt.
Arbeidsoppgaver
- Systemansvar for IMDis e-samhandlingstjenester mot blant annet UDI, Kompetanse Norge, kommuner, fylker, og Folkeregisteret.
- Overvåke, feilhåndtere og dokumentere tjenestene.
- Bidra til besvare supporthenvendelser fra eksterne brukere.
- Identifisere behov og bidra til utvikling av en helhetlig arkitektur for e-samhandling.
- Utarbeide brukerhistorier og testcase. Ta del i testing av endringer i tekniske løsninger.
- Samarbeide med arkitekt, endringsleder og andre systemansvarlige.
- Følge opp eksterne leverandører.
- Bidra i kompetanseutvikling, samt utarbeide teknisk dokumentasjon og brukerveiledninger.
Jobben kan innebære noe reisevirksomhet mellom Narvik og Oslo
Kvalifikasjoner
- IKT-utdanning på bachelornivå, men søkere med fagbrev fra IKT-servicefag med relevant erfaring vil også bli vurdert.
- Minimum 2-års erfaring fra offentlig eller privat virksomheter ønskelig .
- God forståelse for og konkret erfaring fra noen av de nevnte arbeidsoppgavene vil bli tillagt betydning.
- Arbeidsspråk: Norsk.
- Forstå og kommunisere engelsk fagterminologi.
Personlige egenskaper
Fleksibel, endringsvillig og åpen for ta nye utfordringer og tilegne deg ny kunnskap.
Evner å evaluere informasjon raskt, få overblikk og håndtere kompleksitet.
Jobber selvstendig og tar selv initiativ til å finne gode løsninger og følger oppgavene frem til de er løst.
Opptatt av å yte god service til brukerne.
Trives med både daglig drift og utviklingsoppgaver.
Vi tilbyr
Rådgiver stillingskode 1434 (kr.430.500-597.000)/ seniorrådgiver
stillingskode 1364 (kr.535.200-643.000).
Godt faglig og flerkulturelt arbeidsmiljø
Fleksibel arbeidstid og mulighet til å trene i arbeidstiden
IMDi har avtale om inkluderende arbeidsliv (IA)
Medlemskap i Statens pensjonskasse
Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi)
Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) er et direktorat underlagt Kunnskapsdepartementet (KD). IMDi er et gjennomføringsorgan for integreringspolitikken, og skal som forvaltningsorgan og kompetansesenter styrke kommunenes, sektormyndighetenes og andre samarbeidspartneres kunnskap og kompetanse om integrering og mangfold, slik at kommuners og sektorers samfunnsoppdrag kan utføres best mulig. Direktoratets hovedarbeidsområder er bosetting av nyankomne med flyktningbakgrunn og oppfølging av introduksjonsloven, bidra til økt sysselsetting blant personer med innvandrerbakgrunn, dialog med minoritetsbefolkningen, tilrettelegging av offentlige tjenester, forebygging av tvangsekteskap, kunnskapsutvikling og - formidling. IMDi er nasjonal fagmyndighet for tolking i offentlig sektor.
Direktoratet ble opprettet 1. januar 2006 og har ca. 216 ansatte fordelt på i kontorer i Narvik, Bergen og Oslo. Ca. 30 prosent av IMDis ansatte har innvandrerbakgrunn. Direktoratet har i 2020 ca. 279 mill. kr. i driftsbudsjett og forvalter i underkant av 11 mrd. kr. i tilskuddsmidler.
IMDi ønsker å gjenspeile mangfoldet i samfunnet, og det er et personalpolitisk mål å rekruttere personer med
innvandrerbakgrunn. IMDi oppfordrer kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss uten hensyn til etnisitet, religion, kjønn, alder, seksuell orientering og funksjonsevne.
IMDi jobber for å realisere regjeringens inkluderingsdugnad om at 5 % av nyansettelser i staten skal være personer med nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en. IMDi er en IA-virksomhet, som innebærer at både arbeidsgiver og de ansatte forplikter seg til systematisk samarbeid for å oppnå mer inkluderende arbeidsplasser.
Søknadsfrist | 06.12.2020 Snarest | |
Stillingsnavn | Er du vår nye kollega innen e-samhandling? | |
Oppdragsgiver | Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) | |
Arbeidssted | Dronningens gate 52/54 , 8515 Narvik, Norge | |
Fylke | Nordland | |
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett | |
Sist endret | 22.09.2021 21:12 |